בעקבות מאמר שקראנו אצל פרופ' וולנסקי על מדידת תלמידים והערכתם ע"י מבחנים וממוצעים והבעייתיות שבשיטת הממוצעים.
עלו מחשבות במוחי על דרכי מדידה והערכה חילופיות, כאלה שלא ניתן לכמת. ובחרתי לעלות מספר רעיונות שהמשיך והפתח בפוסטים הבאים. הציג דוגמה לשיטת הוראה אלטרנטיבית שגוררת אחריה גם שינוי בשיטת הערכה. בעקבות לימודי התקשוב: למדתי והתנסיתי בפורום לימודי המאפשר החלפת רעיונות בין התלמידים, אינטראקציה בין המורה והתלמידים ויצירת רעיונות חדשים והבניית ידע חדש, כל זאת מתאפשר תודות לאינטראקציה והשיתופיות באמצעות האינטרנט.
הפורום בעיני יוצר תהליך מתמשך של למידה - לאורך זמן, תורם ללמידה משמעותית יותר, פעילה ומעניינת הן לתלמיד והן למורה. למידה מסוג זה יכולה להתקיים מעבר לכאן ועכשיו היא מתקיימת מעבר לזמן ומקום של כותלי בית הספר. המורה אינו מקור הידע הבלעדי, אלה התלמידים הופכים להיות מקורת הידע ויצרני הידע והלמידה הופכת להיות דינמית יותר ולא פסיבית כפי שהיא מתקיימת היום בכיתה. הפורום נותן במה לכל התלמידים גם לאלה שלא משתתפים בכיתה, כל אחד יכול להשמיע את "קולו" ללא כניסה של האחד לדברי האחר כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשיעור רגיל, ואני כמורה יכולה באמצעות הפורום להגיע למספר רב יותר של תלמידים ולתת מענה ופידבק אישי שכל כך חשוב לתלמידים ולשיפור המוטיבציה שלהם.
עד כאן ציינתי את יתרונות של כלי למידה זה ואת חשיבותו ותרומתו ללמידה אך יש לו חשיבות גם להערכת הלמידה ניתן לראות למשל את גישתו, ייחסו, התמדתו והמוטיבציה שמשקיע התלמיד במהלך השתתפותו בפורום. מרכיבים אלה לא ניתן לראות ולהעריך במבחן רגיל. יש כאן הצעה לדרך למידה שונה שדורשת מהמורה להיות זמין יותר ולהשקיע יותר אך חווית הלמידה היא גדולה יותר ומשמעותית יותר.
עלו מחשבות במוחי על דרכי מדידה והערכה חילופיות, כאלה שלא ניתן לכמת. ובחרתי לעלות מספר רעיונות שהמשיך והפתח בפוסטים הבאים. הציג דוגמה לשיטת הוראה אלטרנטיבית שגוררת אחריה גם שינוי בשיטת הערכה. בעקבות לימודי התקשוב: למדתי והתנסיתי בפורום לימודי המאפשר החלפת רעיונות בין התלמידים, אינטראקציה בין המורה והתלמידים ויצירת רעיונות חדשים והבניית ידע חדש, כל זאת מתאפשר תודות לאינטראקציה והשיתופיות באמצעות האינטרנט.
הפורום בעיני יוצר תהליך מתמשך של למידה - לאורך זמן, תורם ללמידה משמעותית יותר, פעילה ומעניינת הן לתלמיד והן למורה. למידה מסוג זה יכולה להתקיים מעבר לכאן ועכשיו היא מתקיימת מעבר לזמן ומקום של כותלי בית הספר. המורה אינו מקור הידע הבלעדי, אלה התלמידים הופכים להיות מקורת הידע ויצרני הידע והלמידה הופכת להיות דינמית יותר ולא פסיבית כפי שהיא מתקיימת היום בכיתה. הפורום נותן במה לכל התלמידים גם לאלה שלא משתתפים בכיתה, כל אחד יכול להשמיע את "קולו" ללא כניסה של האחד לדברי האחר כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשיעור רגיל, ואני כמורה יכולה באמצעות הפורום להגיע למספר רב יותר של תלמידים ולתת מענה ופידבק אישי שכל כך חשוב לתלמידים ולשיפור המוטיבציה שלהם.
עד כאן ציינתי את יתרונות של כלי למידה זה ואת חשיבותו ותרומתו ללמידה אך יש לו חשיבות גם להערכת הלמידה ניתן לראות למשל את גישתו, ייחסו, התמדתו והמוטיבציה שמשקיע התלמיד במהלך השתתפותו בפורום. מרכיבים אלה לא ניתן לראות ולהעריך במבחן רגיל. יש כאן הצעה לדרך למידה שונה שדורשת מהמורה להיות זמין יותר ולהשקיע יותר אך חווית הלמידה היא גדולה יותר ומשמעותית יותר.
שמחתי לשתף אותכם בתובנות שלי ואשמח אף לקבל את תגובתכם
להתראות עד הפוסט הבא.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה