יום חמישי, 9 בספטמבר 2010

עקרונות בפיתוח סביבות למידה מתוקשבות

עקרונות בפיתוח סביבות למידה מתוקשבות
פוסט זה יוקדש לגלית שליוותה אותנו במהלך הקורס עקרונות למידה מתוקשבות.
במהלך הקורס התוודענו למספר אינטראקציות כגון: הדמיות, משחקים וכדומה.
התבקשנו בעבודה המסכמת לבחור אינטראקציה ולפתח אותה ולכן כבר בזמן גיבוש הנושא ובחירת האינטראקציה הבנו שיש לקחת בחשבון מספר גורמים כגון:
1. איזו אינטראקציה תענה בצורה הטובה ביותר לתחום התוכן ?
2. איזו אינטראקציה תוכל לשרת אותנו המורים בצורה הטובה ביותר ולהביא לתוצאות הטובות ביותר?
3. איזו אינטראקציה תגרום לתלמידים להבנת החומר הנלמד ולעניין רב יותר?
מתוך ניסיוננו שלי ושל מיכל (בת זוגתי לעבודה), בחרנו במשחק כדי לתרגל "זמן עבר"- past simple
נוכחנו לדעת שתלמידים מתקשים לזכור פעלים בזמן עבר ומתבלבלים בין פעלים רגילים לפעלים יוצאי דופן ויש צורך בתרגול.
ולכן על מנת לעורר מוטיבציה ועניין בחרנו בדרך של משחק לתרגל את החומר. כבר בקורס של פרופ' מיקי רונן למדנו, כי משחק מעלה את המוטיבציה, מוריד את רמת החרדה והלחץ בקרב התלמידים בתרגול חומר חדש.
בקישור הבא תוכלו לקרוא על מוטיבציה פנימית ויעילות לימודית במשחקים מאת Malone & Lepper מתוך הקורס משחקים מתו מתוקשבים עם פרופ' מיקי רונן
http://www.hl.derby.co.il/upload/19300/Media/Malone&Lepper%20heb%20abstract.htm
במהלך פיתוח ממשק האינטראקציה, נוכחנו לדעת שיש לשים לב למספר דברים: הממשק צריך להיות ידידותי ונוח למשתמש והדבר צריך לבוא לידי ביטוי במעט מסכים שהתלמיד צריך לעבור, הוראות ברורות, משובים מעודדים ומגוונים בכתב ובע"פ, אסטטי ונעים לעין ומעוצב בצורה עכשווית המתקרבת למציאות (עיצבנו את הטקסט כאימייל)
ראה דוגמא

האינטראקציה צריכה להיות מותאמת לרמת התלמידים, מצד אחד לעודד את המתקשים, אך מצד שני לאתגר את הטובים.
במלאכת פיתוח האינטראקציה מעורבים מספר בעלי תפקידים: הגרפיקאי, המתכנת, ומתכנן התוכן. לכל אחד יש תפקיד ועלינו כמתכנני התוכן מוטלת האחריות לתת הוראות ברורות ומפורטות, כל פעולה וכל תגובה צריכה להיכתב אחרת היא לא תתממש במשחק.
עליי לציין שמאד נהניתי מהקורס וההנחיה של גלית, למדתי רבות על פיתוח ממשקים ואת הידע הזה אקח לעבודתי עם תלמידים, הן בבחירת אינטראקציות מתאימות והן בהפעלת שיקול דעת בבחירת סוגי אינטראקציות המותאמות לתחומי העניין השונים.

אין תגובות: