סיכמנו אתמול את המשימה בנושא טוויטר.
התבקשנו לחוות את דעתנו על המשימה, הדעות היו חלוקות בשימוש הטוויטר בלימודים.
מהניסיון הקצר שלי בשימוש בטוויטר, נהניתי לצייץ, התימצות וההגבלה ל140 תווים בלבד גרם לי להיות מאד ממוקדת בציוץ שלי, כאשר רציתי להרחיב, יכולתי לתת קישור למקורות שונים באינטרנט. כמו כן יכולתי לקרוא את הציוצים במהירות שלא כמו בפורום ולהבין את כיוון הדיון. התחברתי לטוויטר ולדעתי הוא בהחלט יכול להשתלב בהוראה בגלל הזמינות שלו הן מהבית והן מהפלפון. מה שיכול לחזק את תהליך הלמידה ולהפוך את הלמידה להיות זמינה בכל מקום וזמן, כפי שמציין יין צ'אנג צ'נג במאמרו חזון חדש של בתי ספר בניהול עצמי: גלובליזציה, לוקליזציה והתאמה אישית, הוא מדבר על הפרדיגמה החדשה: למידה נטולת זמן ומקום. לדוגמה התלמיד יכול לצייץ בזמן המתנה לחבר או כאשר הוא נמצא רחוק מהבית וגם לקרוא את הציוצים של חבריו. "שילוב "ציוצים"- דיווחים סדורים של הלומדים במהלך תהליך הלמידה, הנו התפתחות חשובה בשילוב הטכנולוגיות בחינוך אל עבר מורה מקוון, כתה מקוונת ובית ספר מקוון, שניתן ליישם כאן ועכשיו, בכלים חינמיים, לצד הפורטל הבית ספרי" (רשת מסרים קצרים בחינוך, דר' אברום רותם.) המאמר המלא מצורף תחת מאמרים.
יש כאן אפשרות ללמידה שיתופית שכמובן מתומצתת מאד וצריכה העמקה ופיתוח הרעיונות בכיתה. הטוויטר יכול לשמש לפיתוח רעיונות שצצים לתלמידים, מאפשר לעקוב אחרי תהליכים ולהגיב לתהליכים אלה במהירות. "הטוויטר הוא הטלגרף של הווב 2.0" על פי ניקולס קאר סופר וטכנולוג המצוטט גם בדף הבית של טוויטר. גם דר' אברום רותם מתייחס לטוויטר במאמרו רשת המסרים הקצרים בחינוך- קפיצת מדרגה בהישג יד.
הטוויטר לדעתי מאד מתאים לתלמידים ובמיוחד לבני נוער שמורגל למסרים קצרים, כגון sms בפלפון שהם שולחים האחד לשני. הטוויטר הינו רשת חברתית שניתן להתחבר לעוד חברים ואנשים המצייצים באותו נושא כפי שניתן לראות בסרטון המצורף לפוסט יש אפשרות לחיפוש נושאים וטרנדים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה